Blueprint-compiler включено до GNOME SDK для розробки додатків

Blueprint-compiler включено до інструментарію GNOME SDK для розробки додатків

Проєкт GNOME офіційно включив компілятор blueprint-compiler до складу інструментарію для розробки додатків (GNOME SDK). Це дозволить використовувати розмітку Blueprint для визначення інтерфейсу додатків. Підтримка Blueprint у GNOME SDK надасть можливість застосовувати цю мову опису інтерфейсу в додатках GNOME без ручного встановлення додаткових залежностей.

Наразі Blueprint додано до нічних збірок GNOME SDK і буде включено до релізів, починаючи з осіннього випуску GNOME 49. Це суттєве покращення для розробників, які прагнуть спростити процес створення інтерфейсів.

Переваги Blueprint для створення інтерфейсів у GTK4

Blueprint спрощує створення інтерфейсу з використанням бібліотеки GTK4 і відрізняється застосуванням простого декларативного синтаксису, що повторює модель віджетів GTK. На відміну від формату ui-файлів GTK, у Blueprint не використовується розмітка XML, яка вважається перевантаженою та незручною для редагування вручну.

Завдяки читабельному синтаксису формат Blueprint дозволяє обійтись без застосування спеціалізованих візуальних редакторів інтерфейсу. При цьому Blueprint не потребує внесення змін у GTK і позиціонується як надбудова, що компілює розмітку у штатний для GtkBuilder формат XML.

Інтеграція з редакторами коду та середовищами розробки

Для інтеграції з інтегрованими середовищами розробки та редакторами коду надається LSP-сервер (Language Server Protocol). Його можна використовувати для підсвічування, аналізу помилок, виведення підказок та автодоповнення коду. Підтримка Blueprint вже вбудована у GNOME Builder і доступна у формі плагінів для Vim, GNU Emacs та Visual Studio Code.

Крім того, розробники надають утиліту для спрощення портування визначень інтерфейсу з XML у Blueprint. Це особливо корисно для проєктів, які переходять з традиційного формату XML на новий синтаксис Blueprint.

Приклад синтаксису Blueprint

 using Gtk 4.0; template $MyAppWindow: ApplicationWindow { default-width: 600; default-height: 300; title: _("Hello, Blueprint!"); [titlebar] HeaderBar {} Label { label: bind template.main_text; } }

Технічні особливості Blueprint-compiler

Функціональні можливості Blueprint повністю відповідають GtkBuilder, відрізняється лише метод представлення інформації. Код інструментарію написано мовою Python і розповсюджується під ліцензією LGPLv3.

Безумовно, включення Blueprint-compiler до GNOME SDK є важливим кроком для екосистеми GNOME. Розробники тепер матимуть більше можливостей для створення зручних та ефективних інтерфейсів користувача.

В майбутньому можна очікувати ще більшої інтеграції Blueprint з інструментами розробки GNOME та розширення його функціональних можливостей. Для розробників, які зацікавлені у використанні Blueprint, рекомендується ознайомитися з офіційною документацією на сайті проєкту.