NVIDIA 575: новий графічний драйвер з Smooth Motion

NVIDIA 575: випуск нового графічного драйвера з підтримкою Smooth Motion

Сьогодні випущено NVIDIA 575 — найновішу версію графічного драйвера NVIDIA для GPU на системах Linux, BSD і Solaris. Драйвер отримав важливі оновлення та виправлення, що підвищують продуктивність і сумісність із сучасними додатками.

Основні нововведення NVIDIA 575

Серед головних особливостей серії NVIDIA 575 варто відзначити підтримку NVIDIA Smooth Motion, рендеринг переднього буфера GLX на Xwayland, підтримку змінної середовища __NV_DISABLE_EXPLICIT_SYNC для GLX і Vulkan додатків. Також додано новий параметр ядра conceal_vrr_caps для модуля nvidia-modeset, що дозволяє використовувати функції на деяких дисплеях, несумісних з VRR.

Розширені можливості для ноутбуків та графічного виводу

Серія NVIDIA 575 розширює функціонал демона nvidia-powerd для підтримки Dynamic Boost під час роботи ноутбука від акумулятора. Окрім цього, оновлення драйвера nvidia-modeset дозволяє видаляти кінцеві пробіли з назви продукту, що передається аудіопристрою GPU як частина EDID-Like Data (ELD).

Крім того, додано підтримку властивостей DRM-площин COLOR_ENCODING і COLOR_RANGE. Ці зміни суттєво покращують взаємодію між графічним процесором та іншими компонентами системи.

Виправлення помилок у відеоіграх та програмах

У цьому випуску представлено численні виправлення. Вирішено проблему, через яку відеогра Marvel Rivals могла аварійно завершувати роботу під час запуску або завантаження рівнів. Усунено помилку, що призводила до зависання додатків, які використовують розширення VK_KHR_present_wait у Wayland.

Також виправлено помилку, що могла спричиняти аварійне завершення роботи гри Minecraft на Xwayland. Ці покращення значно підвищують стабільність ігрових програм.

Покращення для користувачів різних графічних оточень

Виправлено помилку, яка перешкоджала правильній роботі функції PRIME Render Offload при використанні GPU NVIDIA як для джерела, так і для приймача рендерингу. Усунуто проблему з VRR (змінною частотою оновлення), коли використовується перевизначення EDID через інтерфейс /sys/kernel/debug/dri/*/edid_override.

Розробники також виправили помилку, що могла призводити до зависання дисплея на деяких системах при перемиканні нічного режиму в стільниці GNOME на Wayland. Вирішено проблему з додатками, що використовують KDE Frameworks 6, які могли аварійно завершувати роботу.

Виправлення проблем пам’яті та відображення

Важливим виправленням є усунення зростання використання пам’яті в програмах X11 OpenGL і Vulkan після циклів призупинення/відновлення. Фіксовано помилку, яка могла викликати зупинку OpenGL-додатків і композиторів вікон при використанні NVIDIA як PRIME Display Offload sink, що потенційно призводило до чорного екрану.

Наостанок, з драйвера NVIDIA 575 видалено підтримку властивостей площини DRM NV_PLANE_BLEND_CTM, NV_PLANE_DEGAMMA_TF, NV_PLANE_DEGAMMA_LUT, NV_PLANE_DEGAMMA_LUT_SIZE і NV_PLANE_DEGAMMA_MULTIPLIER у ядрах Linux раніше 6.8, щоб уникнути перевищення DRM_OBJECT_MAX_PROPERTY.

Більше інформації доступно у примітках до випуску. Ви можете завантажити графічний драйвер NVIDIA 575.57.08 для 64-бітних та ARM64 Linux-систем, а також для 64-бітних FreeBSD та x64/x86 Solaris-систем безпосередньо з офіційного сайту. Цей випуск рекомендується всім користувачам.