Blender 5.0: Завантажте нову версію 3D програмного забезпечення
Blender 5.0: Завантажте нову версію безкоштовного 3D програмного забезпечення
Blender 5.0, безкоштовне та відкритоме програмне забезпечення для 3D комп’ютерної графіки, тепер доступне для скачування. Це значне оновлення приносить безліч нових функцій та покращень.
Головні можливості Blender 5.0
Основні новинки Blender 5.0 включають підтримку відображення HDR і ширококольорових кольорів. Для цього потрібен монітор, який підтримує HDR або широкий колірний обсяг. На системах Linux це працює лише при використанні Wayland та налаштуванні Vulkan backend у системних налаштуваннях Blender.
Blender 5.0 також представляє робочий колірний простір для Blend файлів, новий AgX HDR вид, новий конвертер для композиторських вузлів “Convert to Display”, нові дисплеї Rec.2100-PQ і Rec.2100-HLG для колоризації експорту HDR відео, а також нові перегляди ACES 1.3 і 2.0, як альтернативу AgX і Filmic.
Нові функції та поліпшення інтерфейсу
Серед нововведень – оператор “Jump Time by Delta” для стрибків уперед/назад у часі на користувацький дельта, а також оновлене малювання кривих, яке краще підтримує новий тип об’єкта “Curves” та всі його функції. Новий обмежувач Geometry Attribute також став частиною цього оновлення.
Blender 5.0 має багато змін в інтерфейсі, включаючи підтримку перетягування у списку Shape Keys, фіксацію для бічних панелей, новий елемент контекстного меню “Delete Other Workspaces” для вкладок робочого простору, можливість згорнути криві натискування тиску та колір накладки композиційної підказки для кожної камери.
Зміни в налаштуваннях тем та нові шаблони
Налаштування тем у Blender 5.0 значно змінилися, що спростило створення власних тем. Багато налаштувань тем були об’єднані, а понад 300 налаштувань видалено. Додано новий шаблон та робочий простір Storyboarding.
Серед інших вагомих змін – додано набір базових людських сіток для створення реалістичних скелетних активів, шість нових модифікаторів на основі Geometry Nodes, новий алгоритм рендерингу обсягу на основі нульового розсіювання, а також новий вибір “Working Space” у композиторському вузлі “Convert Color Space” для конвертації до і з поточного робочого простору.
Системні вимоги та інформація для завантаження
Blender 5.0 вимагає GPU NVIDIA GeForce 900 та новіші, а також архітектуру Quadro Tesla та новіші, включаючи карти на базі RTX. Офіційні драйвери NVIDIA, GPU AMD GCN 4-го покоління та новіші, а також GPU архітектури Intel Kaby Lake та новіші також підтримуються.
Цей реліз виключає підтримку стиснених точкових кешів LZMA або LZO, підтримку Intel Mac, а також підтримку анімацій до версії 2.50. Максимальна довжина імен блоків даних тепер складає 255 байтів, мінімальні вимоги до драйвера GPU для AMD HIP збільшено на системах Windows.
Деталі змін, включених до Blender 5.0, можна переглянути в [нотатках релізу](https://developer.blender.org/docs/release_notes/4.5/). Ви можете завантажити Blender 5.0 [тут](https://ftp.halifax.rwth-aachen.de/blender/release/Blender5.0/blender-5.0.0-linux-x64.tar.xz) як універсальний бінарний файл, який можна запускати на практично будь-якому дистрибутиві GNU/Linux без необхідності встановлення додаткових компонентів.




