Open 3D Engine: Інноваційний 3D-рушій для ігор
Open 3D Engine 25.05: Інноваційний відкритий 3D-рушій для розробки сучасних ігор
Некомерційна організація Open 3D Foundation (O3DF) представила відкритий ігровий 3D-рушій Open 3D Engine 25.05 (O3DE), що придатний для розробки сучасних ігор класу AAA та високоточних симуляторів. Рушій здатний працювати в режимі реального часу та забезпечувати якість кінематографічного рівня. Код написано мовою C++ та опубліковано під ліцензією Apache 2.0. Рушій підтримує платформи Linux, Windows, macOS, iOS та Android.
Вихідний код O3DE був відкритий у липні 2021 року компанією Amazon. Він базується на коді пропрієтарного рушія Amazon Lumberyard, побудованого на технологіях рушія CryEngine, ліцензованих у компанії Crytek у 2015 році. Після відкриття кодової бази розвиток рушія курує некомерційна організація Open 3D Foundation, створена під егідою Linux Foundation. Окрім Amazon, до спільної роботи над проектом долучилися Epic Games, Adobe, Huawei, Microsoft, Intel та Niantic.
Основні можливості Open 3D Engine
Рушій включає інтегроване середовище для розробки ігор, багатопотокову систему фотореалістичного рендерингу Atom Renderer з підтримкою Vulkan, Metal та DirectX 12, розширюваний редактор 3D-моделей, систему анімування персонажів (Emotion FX), систему розробки напівфабрикатів (prefab), рушій симуляції фізичних процесів у реальному режимі часу та математичні бібліотеки, що використовують інструкції SIMD. Для визначення ігрової логіки може використовуватися середовище візуального програмування (Script Canvas), а також мови Lua та Python.
Проект від початку розрахований на можливість адаптації під власні потреби та має модульну архітектуру. Загалом пропонується понад 30 модулів, що постачаються у вигляді окремих бібліотек, придатних для заміни, інтеграції в сторонні проекти та використання окремо. Завдяки модульності розробники можуть замінити рендер графіки, звукову систему, підтримку мов, мережевий стек, фізичний рушій та будь-які інші компоненти.
Ключові зміни в Open 3D Engine 25.05
Серед важливих змін у новій версії:
- Повністю перероблено інструмент Trackview, що застосовується для створення інтерактивної анімації в іграх.
- Проведено роботу з підвищення продуктивності рушія рендерингу Atom та реалізації в ньому можливості роботи одночасно з кількома GPU.
- Реалізовано підтримку нового стандартизованого інтерфейсу симуляції в модулі ROS2, що інтегрується з інструментарієм Robot Operating System (ROS2) і надає драйвери, реалізації алгоритмів, компоненти, ресурси та утиліти для створення симуляторів роботів.
- Компанії Open Robotics, NVIDIA та Robotec.ai спільно модернізували можливості платформи для побудови складних симуляторів.
Удосконалення для мобільних платформ та віртуальної реальності
У новій версії Open 3D Engine також реалізовано:
- Компанія Meta спростила інтеграцію інструментарію Quest Mobile SDK з рушієм O3DE – автоматизовані операції налаштування оточення для систем віртуальної реальності та керування пакетами з використанням O3DE.
- Спрощено процес підготовки та передачі змін у проект. Для документації до API задіяно систему модулів Hugo, завдяки якій розробники тепер можуть надсилати зміни до документації у формі невеликих pull-запитів.
- Підвищено якість роботи середовища візуального програмування Script Canvas.
- Додано підтримку свіжих версій Android SDK та Gradle.
- Скорочено час завантаження та підвищено продуктивність додатків для платформи Android.
Оптимізація та продуктивність
Завдяки оптимізації компонентів рушія для розробки ігор для мобільних платформ у деяких ситуаціях, наприклад, при використанні констант шейдерів, вдалося досягти приросту продуктивності на 40%. Також стабілізовано можливість задіяння кількох різних GPU для відмалювання однієї сцени та оновлено залежності для підтримки останньої версії специфікації OpenXR.
Більше інформації про Open 3D Engine та нову версію 25.05 можна знайти на офіційному веб-сайті та у повідомленні про випуск.