Blender 4.5: Новий великий апдейт для програмного забезпечення
Blender 4.5 LTS: Новий великий апдейт для потужного програмного забезпечення
Blender 4.5 LTS тепер доступний для завантаження, представляючи собою важливе оновлення цього безкоштовного, кросплатформного, відкритого програмного забезпечення для 3D-графіки та моделювання. Цей реліз вводить нові функції та покращення.
Стабільність Vulkan бекенду у Blender 4.5 LTS
Чотири місяці після випуску Blender 4.4, реліз Blender 4.5 LTS нарешті стабілізує Vulkan бекенд, що покращує його продуктивність. Також додано підтримку OpenXR, Subdivision, USD/Hydra та інших функцій. У Linux Vulkan бекенд потребує NVIDIA 550 або новіші версії для NVIDIA графічних процесорів і Mesa 25.3 або новіші версії для AMD.
Покращення в OpenGL бекенді
Однак OpenGL бекенд залишається за замовчуванням у Blender 4.5 LTS через деякі обмеження Vulkan, такі як проблеми з продуктивністю в віртуальній реальності та обмеженням на обробку великих сіток.
Нові функції та поліпшення у Blender 4.5 LTS
Серед нових функцій – підтримка нахилу графічного планшета, горизонтальне прокручування в інтерфейсі, підсвічування зміни розміру регіону, новий оператор для знімків екрана для попереднього перегляду активів та новий шейдерний вузол для контролю коефіцієнтів об’єму. Для Linux Blender 4.5 LTS додає більші версії курсорів миші (24×24 та 32×32) для моніторів з високою роздільною здатністю на Wayland та X11.
Також додано можливість шукати конкретні операції вузлів і різні вводи сокетів, оператор “Нова Група” для створення нової порожньої групи вузлів, нову опцію для відображення внутрішніх атрибутів у редакторі таблиць, підтримку перемикання вводу для панелей у групах вузлів, та нову спливаючу настройку імпорту.
Покращена продуктивність та нові вузли
Blender 4.5 LTS також покращує завантаження текстур та запуск програми, робить компіляцію шейдерів багатопоточною за замовчуванням на платформах, де це доцільно, та впроваджує новий алгоритм для зменшення артефактів глибини, викликаних великими відстанями огляду.
Новий модуль координат зображення надає різні типи піксельних координат, включаючи нормалізовані та цілісні піксельні координати. Серед інших змін Blender 4.5 LTS додає підтримку булевих сокетів, опцію інтерполяції для вузлів масштабування, а також нову накладку для редактора зображень для візуалізації розміру рендеру.
Оновлення та нові можливості у Blender 4.5 LTS
Оновлено додаток Copy Global Transform для підтримки наборів клавіш. Тепер можна робити знімки для поз активів, а оператор Slip було перероблено. Також нові можливості для анімації та експорту, включаючи підтримку HDR у Sequencer Preview, та нові варіанти для поліпшення роботи з Grease Pencil.
Перегляньте замітки про випуск для докладної інформації про зміни, які включені в Blender 4.5 LTS, доступний для завантаження як універсальний бінарник на будь-який дистрибутив GNU/Linux.