Blender 4.5: Нові можливості для 3D-моделювання
Blender 4.5 LTS: Нові можливості для 3D-моделювання
Blender, один з найпопулярніших інструментів для 3D-креації з відкритим кодом, випустив версію 4.5 LTS. Ця версія буде підтримуватися до липня 2027 року і включає численні покращення в анімації, композитингу, рендерингу та користувацькому інтерфейсі.
Покращення в анімації та риггінгу
У новій версії Blender представлені значні покращення якості життя. Художники отримали більшу гнучкість: режими відображення кісток тепер можуть бути переоприділені для кожної кістки окремо, а налаштування прив’язки в Drivers Editor можна переключити незалежно від інших редакторів анімації.
Аніматори оцінять нові функції, такі як оператор “Duplicate Shape Key” та “Update from Objects”, які спростять складні робочі процеси. Групи вершин в режимі редагування також отримали важливі покращення — авто-нормалізація тепер автоматично коригує ваги вершин, полегшуючи управління вагою.
Суттєві оновлення композиторів
Композиція також отримала значні оновлення. Додані нові вузли, такі як Vector Math, Float Curve та Blackbody, які безпосередньо пов’язані зі своїми шейдерними аналогами. Користувачі можуть використовувати потужні вузли Image Info та Image Coordinates для точних композитних завдань.
Текстурні вузли, які користуються популярністю в Geometry та Shader Nodes — наприклад, Voronoi, Noise та Gradient — тепер повністю інтегровані в композитор, що розширює творчі можливості.
Покращення в рендерингу Cycles
Рендеринг Cycles продовжує покращуватися з адаптивною субділенням, удосконаленим bump mapping для збереження деталей та можливістю імплементації користувацьких камер з використанням Open Shading Language. Оновлення стосуються також поліпшення рендерингу на графічних процесорах, хоча Blender виявив проблеми зі стабільністю на графічних процесорах AMD і Intel, які мають бути виправлені в майбутніх патчах.
Новини в EEVEE та Geometry Nodes
EEVEE також отримує захоплюючі розробки, особливо з новим Vulkan backend, який став готовим до виробництва. Він зрівнюється з OpenGL за функціональністю та значно покращує продуктивність. Це оновлення поліпшує обробку тіней і зменшує візуальні артефакти через вдосконалені алгоритми глибини буфера.
У сфері Geometry Nodes останнє оновлення вводить потужні нові вузли для редагування сітки, включаючи Set Mesh Normal для плавніших переходів геометрії, а також надійний набір вузлів імпорту для зовнішніх форматів даних, таких як OBJ, STL і CSV. Інтеграція Grease Pencil також досягла нового рівня з новими вузлами, спеціально створеними для ефективного маніпулювання глибиною, кольором та м’якістю.
Покращення користувацького інтерфейсу
Останнє, але не менш важливе — Blender 4.5 також ставить акцент на зручності використання. Додана підтримка горизонтального прокручування, оптимізовані меню та покращена функціональність графічних планшетів для підвищення ергономіки. Браузер активів отримав кілька корисних поліпшень, включаючи попередній перегляд активів на основі знімків екрану та вдосконалену функцію перетягування.
Для отримання додаткової інформації відвідайте анотацію змін.