Mozilla запускає підтримку WebGPU у Firefox 141

Mozilla стартує підтримку WebGPU у Firefox 141

Після років розробки, Mozilla нарешті запускає підтримку WebGPU у Firefox 141, починаючи з користувачів Windows. Цей сучасний графічний API надає веб-додаткам прямий доступ до GPU пристрою, відкриваючи значно більше можливостей, ніж старі веб-графічні технології, такі як WebGL.

Переваги WebGPU для веб-додатків

Простими словами, WebGPU дозволяє досягати більш плавного геймінгу, багатших візуалізацій і швидших локальних обчислень у браузері. Це відкриває нові горизонти для розробників, які прагнуть експериментувати з новими технологіями.

Ресурси для розробників WebGPU

Для розробників, які бажають зануритися в цю технологію, існує якісний посібник WebGPU, колекція зразків WebGPU для експериментування та повна документація API на сайті MDN. Технологія підтримується двома стандартами W3C — WebGPU і WGSL, які Mozilla допомагала формувати з 2017 року.

Конкуренція з іншими браузерами

Firefox не є першим браузером, що впроваджує цю технологію. Chrome отримав підтримку WebGPU ще у 2023 році, а Apple планує активувати її у Safari 16 пізніше цієї осені.

Як Firefox реалізує WebGPU

Під капотом, WebGPU у Firefox працює на WGPU — бібліотеці на основі Rust, яка вирівнює різниці між Direct3D 12, Metal і Vulkan. Оскільки WGPU намагається охопити всі ці технології одночасно, підготовка для macOS, Linux та Android вже в значній мірі готова.

Інженери Mozilla повідомляють, що ці платформи з’являться “в найближчі місяці”, після того як надійність і автоматизоване тестування досягнуть рівня Windows.

Поточні проблеми з WebGPU у Firefox

Слід пам’ятати, що Mozilla відверто говорить про те, що WebGPU — це ще робота в процесі. Досі фокус робився на тому, щоб головні додатки та демонстрації працювали плавно, але є простір для вдосконалення. Наразі відомі деякі проблеми:

  • Узких місць у продуктивності через небуферизовану міжпроцесну комунікацію (виправлено в Firefox 142).
  • Проблеми затримки через залежність від інтервальних таймерів.
  • Відсутня підтримка importExternalTexture, що дозволило б GPU читати відео безпосередньо з декодерів.

Для отримання додаткової інформації, відвідайте офиційну новину Mozilla.