Mozilla запускає підтримку WebGPU у Firefox 141
Mozilla стартує підтримку WebGPU у Firefox 141
Після років розробки, Mozilla нарешті запускає підтримку WebGPU у Firefox 141, починаючи з користувачів Windows. Цей сучасний графічний API надає веб-додаткам прямий доступ до GPU пристрою, відкриваючи значно більше можливостей, ніж старі веб-графічні технології, такі як WebGL.
Переваги WebGPU для веб-додатків
Простими словами, WebGPU дозволяє досягати більш плавного геймінгу, багатших візуалізацій і швидших локальних обчислень у браузері. Це відкриває нові горизонти для розробників, які прагнуть експериментувати з новими технологіями.
Ресурси для розробників WebGPU
Для розробників, які бажають зануритися в цю технологію, існує якісний посібник WebGPU, колекція зразків WebGPU для експериментування та повна документація API на сайті MDN. Технологія підтримується двома стандартами W3C — WebGPU і WGSL, які Mozilla допомагала формувати з 2017 року.
Конкуренція з іншими браузерами
Firefox не є першим браузером, що впроваджує цю технологію. Chrome отримав підтримку WebGPU ще у 2023 році, а Apple планує активувати її у Safari 16 пізніше цієї осені.
Як Firefox реалізує WebGPU
Під капотом, WebGPU у Firefox працює на WGPU — бібліотеці на основі Rust, яка вирівнює різниці між Direct3D 12, Metal і Vulkan. Оскільки WGPU намагається охопити всі ці технології одночасно, підготовка для macOS, Linux та Android вже в значній мірі готова.
Інженери Mozilla повідомляють, що ці платформи з’являться “в найближчі місяці”, після того як надійність і автоматизоване тестування досягнуть рівня Windows.
Поточні проблеми з WebGPU у Firefox
Слід пам’ятати, що Mozilla відверто говорить про те, що WebGPU — це ще робота в процесі. Досі фокус робився на тому, щоб головні додатки та демонстрації працювали плавно, але є простір для вдосконалення. Наразі відомі деякі проблеми:
- Узких місць у продуктивності через небуферизовану міжпроцесну комунікацію (виправлено в Firefox 142).
- Проблеми затримки через залежність від інтервальних таймерів.
- Відсутня підтримка
importExternalTexture
, що дозволило б GPU читати відео безпосередньо з декодерів.
Для отримання додаткової інформації, відвідайте офиційну новину Mozilla.