GIMP 3.1.4: нові можливості для тестування

Випущено GIMP 3.1.4: нові можливості для тестування

GIMP випустив версію 3.1.4, другий етап розробки на шляху до фінальної версії 3.2. Зараз доступні два найочікуваніші функціонали для тестування: зв’язані шари та векторні шари. Давайте детальніше розглянемо кожен з них.

Зв’язані шари: простота імпорту

Зв’язані шари дозволяють імпортувати зовнішні файли—наприклад, SVG, який ви редагуєте в Inkscape, і автоматично оновлювати його у GIMP. Ви можете змінювати масштаб або обертати шар, не ушкоджуючи оригінал. Якщо вам потрібен простіший підхід, ви завжди можете растризувати його пізніше.

Векторні шари: чисті лінії без втрат якості

Векторні шари працюють інакше: ви малюєте шлях, перетворюєте його на шар і регулюєте заповнення, обводку чи трансформацію так, як вам потрібно. При цьому, лінії залишаються чіткими та акуратними. Зауважте, що ці нові функції ще перебувають на стадії вдосконалення, але готові для тестування.

Новий GEGL Filter Browser у GIMP

Ще однією важливою зміною, представленою в цьому прозорому перегляді, є новий GEGL Filter Browser. Це дозволяє бачити всі доступні операції без необхідності перевіряти вебсайт або шукати в командному рядку. Тепер усі функції, в тому числі додані плагінами, доступні прямо в GIMP.

Оновлені інструменти для малювання

Інструменти для малювання також отримали оновлення. GIMP тепер підтримує MyPaint Brushes v2, додає понад 20 нових кистей до стандартного набору та вводить слайдер “Gain”, що симулює силу натискання, навіть при використанні миші. Поліпшено й текстовий інструмент: команди для жирного, курсивного шрифтів та підкреслення тепер працюють безпосередньо на полотні, а кольори контуру оновлюються в реальному часі під час вибору.

Поліпшена підтримка файлів у GIMP

Щодо підтримки файлів, команда відновила імпорт для формату HRZ, додала підтримку підписаних JPEG 2000, відкрила доступ до текстур PAA з ігор Bohemia Interactive та відновила старі формати Seattle Filmworks. Крім того, покращено обробку TIFF, з удосконаленою підтримкою видимості, режимів змішування, кольорових міток і згрупованих шарів.

Дрібні доопрацювання для зручності використання

З точки зору зручності, було внесено безліч дрібних виправлень. Діалог “Про програму” тепер враховує 12- або 24-годинний формат годинника системи. Плагін для відтворення анімації отримав чистіший дизайн з правильним слайдером. GIMP на macOS тепер слідує за темною темою системи, а вітальна сторінка більше не блокує загальноприйняті сполучення клавіш.

Удосконалення та виправлення помилок

Серед інших покращень—відображення кольорів лише в цілочисельному форматі 0–255, можливість виконання математичних операцій у більших полях введення, а також опція, що забороняє GIMP переписувати метадані, якщо це не потрібно. Викриття багів включає виправлення вирівнювання курсора високої чіткості на Windows, відсутні параметри друку в пісочницях, а також повернення експериментального інструмента Seamless Clone. Діалог Raw Data було скорочено для малих екранів, а слайдери тепер працюють більш передбачувано.

Підготовка до GTK4 у GIMP

Нарешті, за кулісами відбувається багато рефакторингів на підготовку до GTK4. Частина коду вже перенесена на GtkListBox, а розробники реструктурують старі API. Розробники плагінів отримали нові публічні функції для поведінки згасання кистей і векторних шарів, а також вдосконалення, що забезпечує синхронізацію заголовка вікна під час збереження файлів.

Майте на увазі, що як розробницький попередній перегляд, GIMP 3.1.4 не рекомендується для продуктивної роботи. Однак, користувачі та тестувальники можуть завантажити його, експериментувати з новими функціями і повідомляти про виявлені проблеми.

Для повних деталей зверніться до офіційного оголошення.